PRAVIDLA ŘÍZENÍ STŘETU ZÁJMU

Společnost ALIANCE J.K.L. Finance, spol. s r.o. , IČ 26904781, se sídlem Kaštanová 62, 620 00 Brno zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 44114, dále „Společnost “ je ve smyslu zákona č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění (dále jen „ZoDPZ“) registrovaným samostatným zprostředkovatelem (SZ) u ČNB.

KONTAKTNÍ ÚDAJE:

ALIANCE J.K.L. Finance, spol. s r.o. Kontaktní adresa: 697 01 Kyjov, Dobrovského 1363. email: kujal.jkl@tiscali.cz, web: www.aliance-jkl.cz

Ve smyslu příslušných úředních sdělení České národní banky uplatňujeme následující pravidla pro zjišťování a řízení střetu zájmu ve Společnosti (dále jen „Pravidla řízení střetu zájmu“). Pravidla řízení střetu zájmu obsahují hlavní postupy a zásady při zjišťování a řízení střetu zájmu ve Společnosti. Samostatného zprostředkovatele zastupují jen dva jednatelé společnosti, kteří se podílejí na distribuci pojištění. Jiné ,cizí osoby, nejsou se Společností majetkově nebo jinak propojeny, jiné osoby (VZ, DPZ ) se na distribuci pojištění nepodílejí.

Cílem Pravidel řízení střetu zájmu je, aby při zprostředkování pojištění Společností nedocházelo k poškozování zájmů zákazníků Společnosti.

Jednou ročně jednatel společnosti přezkoumá Pravidla řízení střetu zájmu a případně přijme opatření k nápravě případných nedostatků.

Případ střetu zájmu ve Společnosti

Pravidla řízení střetu zájmu obsahují pravidla pro zjišťování a řízení střetu zájmu mezi:

  • Společností, jejími pracovníky a zákazníky , potenciálními zákazníky.
  • zákazníky a potenciálními zákazníky navzájem.

Pro účely Pravidel řízení střetu zájmu se zákazník a potenciální zákazník-dále jen „Zákazník“.

Základní předpoklady pro efektivní řízení střetu zájmu

V rámci efektivního řízení střetu zájmu Společnost:

  • organizační struktura Společnosti - jednostupňová - jednatelé vykonávají činnost “zaměstnance“ na základě pracovní smlouvy , k nežádoucím únikům informací a jejich zneužití nedochází.
  • je zajištěna funkční a organizační nezávislost, dostatečné materiální a organizační podmínky pro objektivní výkon činnosti
  • je nastaven proces pravidel odměňování pracovníků ve Společnosti , která předchází střetu zájmu. Odměna není závislá jen na prodejních cílech, k znevýhodnění zákazníka nedochází, vratky provizí ze stornovaných pojistných smluv se do odměn pracovníka(zaměstnance) nepromítají.

Zjišťování a řízení střetu zájmu

Při zjišťování a posuzování střetu zájmu Společnost bere v úvahu, zda Společnost nebo zákazník

  • má odlišný zájem na výsledku služby poskytované Zákazníkovi nebo na výsledku zprostředkovaného obchodu pro Zákazníka od zájmu tohoto Zákazníka
  • má motivaci (finanční či jinou pobídku) upřednostnit zájem jiného Zákazníka nebo skupiny Zákazníků před zájmy daného Zákazníka
  • v souvislosti se službou poskytovanou Zákazníkovi dostává nebo dostane od jiné osoby, než je Zákazník, pobídku v podobě peněžních či nepeněžních výhod nebo služeb.

Pokud střet zájmu nelze odvrátit, Společnost upřednostní vždy zájmy Zákazníka před zájmy vlastními. Pokud dojde ke střetu zájmu mezi Zákazníky navzájem, zajistí Společnost spravedlivé řešení pro tyto Zákazníky. V případě, že spravedlivé řešení nelze zajistit, může Zákazníkovi odmítnout provedení služby. Společnost zabezpečuje, že pracovníci Společnosti, kteří se podílejí na výkonu služeb, se kterými je spojen možný střet zájmu, vykonávají svou činnost s takovou mírou nezávislosti, která je přiměřená.

Zprostředkování pojištění

V souvislosti se zprostředkováním pojištění dochází ke střetu zájmu Společnosti a zákazníka, kdy je Společnost motivována k distribuci pojištění na základě smlouvy uzavřené s pojišťovnou.

Jedná se o případ střetu zájmu, kterému Společnost nemůže efektivně předcházet a předem informuje o této skutečnosti Zákazníka, aby mohl učinit informované rozhodnutí.

Společnost před uzavřením pojistné smlouvy upozorňuje zákazníka, že Společnost je odměňována pojišťovnou, pro kterou Společnost zprostředkovala uzavření pojistné smlouvy.

Pravidla odměňování pracovníků, nesmí motivovat k neplnění povinností podle zákona č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, jiných právních předpisů v rozsahu, v jakém se vztahují k distribuci pojištění a přímo použitelných předpisů Evropské unie v oblasti distribuce pojištění, zejména v oblasti pravidel jednání, přičemž nesmí motivovat k tomu, aby byly Zákazníkům doporučovány konkrétní pojistné produkty na úkor jiných produktů, které by lépe odpovídaly potřebám Zákazníka.

Pobídky

Specifickým případem střetu zájmu jsou tzv. pobídky. Společnost nesmí při poskytování finančních služeb (zprostředkování pojištění) přijmout, nabídnout nebo poskytnout poplatek, odměnu nebo jinou peněžitou nebo nepeněžitou výhodu, která může vést k porušení povinnosti Společnosti jednat kvalifikovaně, čestně, spravedlivě a v nejlepším zájmu Zákazníků nebo porušení povinnosti řádného řízení střetu zájmu.

Pobídka se pro účely zprostředkování pojištění nepovažuje za přípustnou, pokud je v jejím důsledku poskytování služeb Zákazníkovi zaujaté nebo narušené.

Společnost přistupuje k řízení pobídek stejným způsobem jako u jiného střetu zájmu. To znamená, že Společnost zajišťuje identifikaci pobídek, činí opatření proti jejich vzniku a případně provádí jejich efektivní řízení. Pobídky, které jsou hrazeny zákazníkem, za zákazníka nebo jsou vypláceny zákazníkovi Společnost nepodporuje, nemá. Vnitřní plnění v rámci Společnosti např. odměňování zaměstnanců není pobídkou.

Provozní pobídky – pobídky, které umožní poskytování služeb, nebo které jsou pro tento účel nutné a které jsou přípustné v případě, že jejich povaha není v rozporu s povinností poskytovat služby s odbornou péčí jsou:

  • platby za účetnictví, právní a daňové služby;
  • náklady spojené s plněním povinností vůči České národní bance (správní poplatky, náklady na systém pro výkaznictví aj.) a vůči zákazníkům;
  • poštovní a jiné poplatky za komunikaci;
  • poplatky spojené s vedením účtu v bance;
  • školení předepsaná právními předpisy (např. AML);
  • pojistné na pojištění odpovědnosti.

Zprostředkovatelská činnost v pojišťovnictví

Odměna (provize) hrazená Společnosti pojišťovnou za zprostředkování uzavření pojistné smlouvy a související činnosti (následná péče o pojistnou smlouvu...). Odměna se obvykle skládá ze sjednatelské provize, následné provize a vratky provizí ze stornovaných pojistných smluv.

Na žádost Zákazníka Společnost upřesní způsoby svého odměňování.

V Kyjově 23.4.2019

Partneři
Kontakty

605 285 821 603 531 787

kam za námi

ALIANCE J.K.L. Finance spol. s r.o.